Rynek e-commerce stale się rozwija i przeobraża. Wpływ na to miała pandemia, ale też ogólne trendy i potrzeby konsumentów. Sklepy online muszą wychodzić im naprzeciw. Stąd pojawienie się wielu innowacyjnych rozwiązań. Jakich?
Jak zmienia się e-commerce?
Od lat obserwujemy, jak zmienia się rynek e-commerce. Początkowo zamawialiśmy rzeczy za pośrednictwem serwisów aukcyjnych, z czasem, przede wszystkim, gdy pojawiły się sposoby na szybkie płatności, zaczęliśmy wybierać sklepy online. Sprzedaż w internecie dzisiaj, a 10, 20, 30 lat temu przeanalizowała też agencja bizzit.eu, zaczynając od początku handlu elektronicznego, czyli roku 1979.
Dzisiaj, gdy jeszcze można zamówić rzeczy i są dostępne w paczkomatach nawet na drugi dzień, zaczynamy stawiać zakupy online nad tymi stacjonarnymi. Łatwość dokonywania wymiany lub zwrotu towaru również ma na to przełożenie. Co więcej, gdy nie ma konieczności utrzymania sklepu stacjonarnego, można zaproponować niższe ceny. Zamawiając online, kupujemy taniej. Czy to wszystko, co sprawia, że zmienia się e-commerce? Zakupy online to dla wielu osób również oszczędność czasu. To prawda! Nie trzeba nigdzie dojeżdżać, przechadzać się po sklepach i przeglądać asortymentu. Wystarczy kilka kliknięć i gotowe!
Wirtualne przymierzalnie – jak to działa?
Można uznać, że wirtualna przymierzalnia to taka, w której kamera nas skanuje, by dopasować do nas dane ubranie. Oczywiście brzmi super, ale to jeszcze nie ten etap. Póki co wirtualna przymierzalnia to możliwość stworzenia w sklepie online swojego manekina. Twórcy aplikacji udostępniają go komputerowo, a my możemy zmienić jego wymiary na swoje podobieństwo. Da się ustawić wzrost, obwód klatki piersiowej, talię, biodra. Stworzony w ten sposób spersonalizowany awatar umożliwia zobaczenie, jak dane ubranie będzie leżało na ciele. Taki model 3D można obracać, by sprawdzić z każdej strony, jak to wygląda. Dzięki temu można zobaczyć, czy w którymś miejscu na ciele ubranie nie jest zbyt ciasne. Czemu ma to służyć? Na pewno lepszemu dopasowaniu odzieży na etapie zamawiania online, ale i produkowaniu jej mniejszej ilości przez marki.
Skaner 3D obuwia
Ciekawym rozwiązaniem jest skaner 3D obuwia. Dzięki niemu można zrobić skan stopy i wykorzystać go do zakupów online. Korzysta się już z tego i przynosi takie rozwiązanie widzialne efekty. Przede wszystkim jest to możliwe dzięki temu, że program przymierza skan do danych o konkretnym modelu buta i dobiera, który rozmiar byłby optymalny. Dzięki temu znacznie łatwiej jest dobrać obuwie online.
Czym są awatary handlowe?
Awatary handlowe, tak jak wirtualne przymierzalnie, odtwarzają wygląd klienta. Możliwe jest to dzięki stworzeniu jego cyfrowej wersji w oparciu o zdjęcie i dane, jak wzrost czy waga. Takie awatary 3D pozwalają przymierzać odzież na ekranie. Dzięki temu nie tylko da się sprawdzić rozmiar, ale i kolorystykę względem typu urody, czy rodzaju materiału.
Jest wiele korzyści z wirtualnych przymierzalni, tworzenia awatarów, skanów 3D. Zarówno dla klientów sklepów online, jak i właścicieli e-commerce. Tego typu udogodnienia sprawiają, że internauci więcej czasu spędzają na stronie sklepu, przeglądają więcej produktów, ale nie tylko. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom znacznie zwiększa się zaangażowanie klientów. Ponadto, jak już wspomniano, poznanie preferencji co do rozmiarów i zwyczajów zakupowych, pozwala znacznie dokładniej oszacować, co produkować i sprzedawać tyle, ile trzeba, a więc nie ingerować w przyrodę i budować bardziej zindywidualizowaną, nowoczesną ofertę. Aby nie zostać w tyle za konkurencją i za… swoimi klientami, trzeba śledzić trendy i wdrażać nowe rozwiązania, jak wirtualne przymierzalnie.