Przychód z prowadzenia sklepu stacjonarnego zdaje się być mniejszy z roku na rok. Znaczny wpływ na to ma przeniesienie handlu do wirtualnej rzeczywistości, z czego zaczyna korzystać coraz większa liczba klientów. Trend ten towarzyszy nam od wielu lat, jednak szczególnie nasilił się w okresie pandemii, kiedy to zakupy internetowe były jedyną dostępną możliwością.
Od tamtej pory, przez wzgląd na wygodę większość klientów zdecydowała się całkowicie przenieść do sieci, rezygnując z robienia zakupów np. w galeriach handlowych. To pociągnęło za sobą lawinę przedsiębiorców, którzy nie chcąc zostać w tyle, masowo tworzyli własne strony. Większość z nich zrobiła to niestety bardzo nieprzemyślanie, co nie przyniosło zbyt pozytywnych rezultatów. Poniżej postaramy się więc opisać wszystkie ważne aspekty, na które należy zwracać szczególną uwagę podczas tworzenia własnej witryny.
Rodzaj strony – najważniejszy wybór
Każdy przedsiębiorca, przed założeniem swojego sklepu internetowego musiał podjąć decyzję dotyczącą metody jego wykonania. Obecnie, wyróżniamy dwa style tworzenia stron. Jednym z nich jest klasyczny html + CSS. Strony statyczne, pomimo swojej wiekowości, w dalszym ciągu prezentują wysoki poziom wizualny. Projekt takiej strony wraz z wykonaniem jest jednak drogi jak na dzisiejsze standardy. Co więcej, nie pozwala na wdrażanie wielu funkcji, przydatnych aktualnie stronom o charakterze sprzedażowym.
Nieco innym i bardziej nowoczesnym rozwiązaniem jest system CMS. Dzięki takiemu rozwiązaniu, tworzenie stron www jest znacznie szybsze i tańsze. Cały proces wykonywania witryny prowadzony jest w sposób graficzny, a niekiedy polega jedynie na modyfikowaniu gotowego szablonu. Klient, przedstawiając swoje wytyczne, zawsze dostanie to, czego chce, a dodatkowo wyposażony będzie w panel sterowania, dający możliwość edycji strony w dowolnym momencie.
Opisy, grafiki, metadane – krok dla promocji
Sam szablon strony zaoferowany przez programistę to jeszcze nic. Logiczne jest, że trzeba wprowadzić do bazy i na witrynę wszystkie, oferowane produkty. Te z kolei powinny być dobrze opisane zarówno na podstronie aukcji, jak i samej kategorii. Dobrze zorganizowane treści na stronie umożliwią użytkownikowi jej łatwiejsze znalezienie oraz sprawią, że temu łatwiej będzie się poruszać po całej mapie.
Nie warto umieszczać na witrynie zbyt wielu grafik i obrazów. Powoduje to dłuższe ładowanie się strony, na co algorytmy z reguły patrzą podejrzanie. Zdecydowanie lepiej jest zachować umiar, co okaże się również bardziej atrakcyjne dla oka. Na stronie należy uzupełnić również wszystkie metadane, zawrzeć nagłówki i tytuły.
Wybór dobrego hostingu
Nie mając własnej serwerowni, raczej zdecydujemy się skorzystać z usług hostingu zewnętrznego. Zdecydowanie najlepiej wybrać usługi serwerowe dla dedykowanej platformy, na której została postawiona strona. Chodzi głównie o system CMS. Istnieje szereg serwerowni, oferujących usługi wyłącznie dla stron opracowanych właśnie na bazie konkretnego oprogramowania do zarządzania treścią.