Najlepszy Internet domowy, czyli jaki?
Data publikacji 16 stycznia 2021
Na co dzień coraz więcej osób korzysta z tzw. Internetu mobilnego – w smartfonach, tabletach, czy laptopach. Ma on tę zaletę, że teoretycznie wszędzie, a praktycznie – wszędzie tam, gdzie jest zasięg. Oczywiście, są też tereny, gdzie siła sygnału jest raz silniejsza, a raz słabsza. Wpływ na jakość takiej usługi miewa też pogoda.. Nic wiec dziwnego, że wiele osób decyduje się także na Internet domowy.
Internet domowy, czyli jaki?
Jest to nic innego, jak Internet stacjonarny. Działa w konkretnym pomieszczeniu lub ich kompleksie, jest wiec też dobrym rozwiązaniem dla firm. Do jego użytkowania jest potrzebny modem i ewentualnie ruter, jeśli sygnał ma być w udostępniany na inne urządzenia – po przez kabel lub WiFi.
Usługę taką proponują np. firmy, które mają w swej ofercie także telewizję kablową, czasem lokalne firmy internetowe, czy operatorzy telefonii komórkowej.
Właściwie jedyną wadą takie rozwiązania jest to, że nie jest ono dostępne np. dla mieszkańców wsi i wielu miejscowości – brakuje tu bowiem stosownej infrastruktury. Po prostu na takich terenach mieszka zbyt mało potencjalnych klientów zainteresowanych na stałe taką usługą.
Zalety Internetu domowego
Internet taki ma poza tym same zalety:
– siłą sygnału w miejscach, gdzie dana firma zapewnia zasięg takiej usługi
– prędkość pobierania danych – przeważnie jest to minimum 100 Mb/s, ale przeważnie jest to wielokrotność tej wartości
– prędkość wysyłania danych – od min. ok. 10 Mb /s do sporej wielokrotności tej wartości
– płynność usługi
W coraz większej ilości miejsc dostępny jest Internet stacjonarny światłowodowy i tutaj prędkości zarówno pobierania, jak i wysyłania danych są gwarantowane często na poziomie stanowczo większym niż te wspomniane wyżej.
Klienci oczekują najlepszego
Co to w ogóle oznacza: znaleźć najlepszy Internet stacjonarny?
Po pierwsze, usługa musi mieć zasięg w miejscu jej świadczenia i jakość zapewniającą pożądane prędkości łącza.
Po drugie: klient powinien móc liczyć na odpowiednie wsparcie techniczne i właściwe podejście usługodawcy do reklamacji, czy zgłoszeń problemów z usługą. Osoby zatrudnione już na poziomie infolinii usługodawcy powinny wiedzieć, jak pokierować działaniami zgłaszającego, aby sprawdzić, czy problem jest związany ze sprzętem, czy stoi po stronie firmy, poza mieszkaniem klienta.
Trzeba pamiętać, że wciąż wiele osób, które korzystają z komputera i internetu od lat, wciąż nie posiada podstawowej wiedzy technicznej, aby samemu sprawdzić, czy nie wystarczy drobna ingerencja w posiadany sprzęt, aby Internet działał jak należy.
Płacimy – wymagamy
Trzeba pamiętać, że choć Internet stał się dla nas czymś oczywistym, to Internet domowy zazwyczaj kosztuje minimum kilkadziesiąt złotych. Jeśli jest to tylko jeden z rachunków za tego typu usługę (obok telefonów komórkowych i Internetu mobilnego), to kwota taka w wielu domostwach może „robić różnicę” . A Internet stacjonarny bywa potrzebny choćby do nauki, czy świadczenia części pracy z zacisza domowego. Nie ma się wiec czemu dziwić, że klienci płacąc, oczekują dokładnego wywiązania się z umowy przez usługodawcę.