5 narzędzi, które ułatwią Ci samodzielne pozycjonowanie strony internetowej
Data publikacji 23 marca 2022W Internecie jest mnóstwo poradników i informacji na temat pozycjonowania. Są artykuły, całe blogi, tutoriale video i kursy temu poświęcone. Część z nich jest bezpłatna, za inne trzeba zapłacić. Dla wielu osób jest to więc doskonały pretekst, by nauczyć się tego, co niezbędne i samodzielnie zająć się pozycjonowaniem strony internetowej. Poniżej prezentujemy 5 narzędzi, które mogą w tym pomóc.
Wtyczka All in One SEO Pack
Przede wszystkim, aby móc pozycjonować stronę, trzeba ją posiadać. Jeśli jeszcze się nie ma własnej witryny, to warto założyć ją na CMS WordPress. Dlaczego? Jest najpopularniejszy, więc jest najwięcej informacji praktycznych, jak sobie z nim samodzielnie radzić. Co więcej, praca na tym CMS-ie jest łatwa i niedroga. Ponadto, WordPress posiada mnóstwo wtyczek pozwalających dostosować stronę internetową do własnych potrzeb. Zarówno wizualnie, jak i technicznie.
Co ważne, można dzięki nim skutecznie zoptymalizować stronę. Jak czytamy na https://pozycjonowanie.blog/7-wtyczek-do-wordpress-ulatwiajacych-pozycjonowanie/ najpopularniejszą wtyczką do WordPressa, która ułatwia pozycjonowanie jest All in One SEO Pack. Pozwala na wygenerowanie i edycję pliku robots.txt, zmianę ustawień indeksacji, tworzenie i poprawę meta tagów. Co więcej, dzięki niej można wygenerować mapę strony, zarządzać jej wydajnością, a co dla wielu ważne – połączyć ją z Google Search Console i Google Analytics.
Wtyczka Yoast SEO
Drugą wtyczką do WordPressa, która pomaga w samodzielnym pozycjonowaniu, jest Yoast SEO. Choć nie daje tak wiele możliwości zarządzania stroną, np. jej wydajnością oraz nie pozwala na połączenie z Google Analytics, to warto z niej skorzystać, będąc na początku drogi samodzielnego pozycjonowania. Przede wszystkim dlatego, że pozwala na analizę fraz kluczowych wśród treści znajdujących się na podstronach.
Seostation – monitorowanie pozycji
Pozycjonując stronę internetową, powinno się sprawdzać efekty. Możliwe jest to przede wszystkim dzięki monitorowaniu ruchu i pozycji na konkretne frazy kluczowe. Na początku najlepiej jest postawić na oprogramowanie dostępne w modelu SaaS, by można było korzystać z niego z poziomu przeglądarki, a nie instalować skryptów na własnym serwerze. Przykładem takiego narzędzia jest SeoStation. W pełni automatyzuje codzienne monitorowanie efektów pozycjonowania.
Brand 24 – monitorowanie wzmianek
Posiadacze stron internetowych powinni monitorować wzmianki dotyczące marki. Dzięki temu można nie tylko poznać opinie innych na swój temat, ale również sprawdzić, czy ktoś nie linkuje do strony. Czasami można poprosić o dodanie linka, gdy ktoś wspomina o marce, a to daje świetny efekt dla link building. Na polskim rynku najlepszym z dostępnych narzędzi, które to umożliwia, jest Brand 24. Konfiguracja programu jest bardzo prosta. Dostępne pakiety są w różnych cenach.
Semstorm – analiza konkurencji
Aplikacja Semstorm ma wiele funkcji. Można wykorzystać ją na wiele sposobów, ale to, w czym doskonale się sprawdza, to w monitorowaniu słów kluczowych z polskiej wyszukiwarki Google, co pozwala na prostą, szybką analizę konkurencji. Program przygotowuje wyniki dla konkretnej witryny. Można sprawdzić, które słowa kluczowe mają potencjał w pozycjonowaniu lub w reklamie płatnej.